Gestions creatives (Grau universitari) Contingut Fonaments[4] Referències Menú de...
Educació a CatalunyaEducació
grau universitariUniversitat de Lleida
Aquest article podria incomplir els criteris generals d'admissibilitat. |
S'ha proposat fusionar aquest article a «Universitat de Lleida». (Vegeu la discussió, pendent de concretar). Data: març de 2017 |
L'article o secció necessita millores quant al seu format. |
Gestions creatives[1][2][3]és un grau universitari que vol revolucionar la formació inicial dels mestres entenent la universitat com un agent de transformació, proporciant experiències radicals d'aprenentatge que connecten el coneixement, la reflexió i l'acció, vivenciant els procesos de creació com a estratègia per contemporanitzar la formació de mestres.
És un projecte portat a terme per la facultat d'educació, psicologia i treball social de la Universitat de Lleida (UdL).
Contingut
1 Fonaments[4]
1.1 100 paraules
1.2 Manifest
1.3 Estructura
2 Referències
Fonaments[4]
100 paraules
La realitat educativa està en procés d’anar redefinint les seves geografies. Els darrers avenços de la pedagogia, la psicologia, la neurociència i les disciplines conceptuals, han comportat que cada cop hi hagi més escoles que es plantegin transformar profundament metodologies, organitzacions i arquitectures.
El grau d’educació infantil en GESTIONS CREATIVES pretén oferir una formació que doni resposta a aquest nou escenari en constant ®evolució. Autogestió del propi aprenentatge, desenvolupament de la creativitat i relació universitat-comunitat són els tres eixos que vertebren aquest projecte. El treball es desenvolupa en espais d’aprenentatge entesos com a laboratoris d’investigació permanent on es proposen diverses accions creatives que conviden a la reflexió, el debat i l’acció.
Manifest
Ens posicionem en relació a l’educació universitària, en general, i a la formació inicial dels mestres, en particular. Compromesos amb una pedagogia de la transformació, entenem que l’educació representa sempre un compromís amb el futur.
Estructura
Els itineraris s’han definit tenint en compte les competències de la titulació, assenyalen un posicionament conceptual en relació a aquestes i proposen una sèrie d’aprenentatges específics. Cada itinerari (competències generals articulades en mòduls d’aprenentatge) conté un nombre determinat de badges (competències específiques).
Itineraris
Investigació. (Desenvolupar una actitud d’indagació envers l’entorn físic i social, permet construir un coneixement més ampli i desenvolupar una actitud crítica que afavoreix la interacció amb la realitat.)
Dissenys en beta. (L’educació es planifica, s’actua i s’avalua en funció del model de persona i societat que és pretén construir, però les intencions i els resultats no sempre van donats de la mà. Aquesta incertesa fa que el disseny sigui viu i estigui necessàriament en cosntant interrogació.)
Comunicació. (En la planificació de qualsevol acció educativa que tingui a veure amb la codificació i descodificació d’un missatge és essencial tenir en compte els elements que formen part del procés comunicatiu.)
Processos en evolució. (L’ésser humà és divers per naturalesa, el que implica entendre les diferències com un valor afegit. A l’hora de construir la professionalitat docent s’interacciona amb altres dimensions de la persona, per tant, sorgeixen múltiples formes de pensar-la, de sentir-la i d’exercir-la.)
Badges[5]
Els badges representen les competències específiques que s’han de desenvolupar per arribar a ser un bon professional de l’educació. S’han definit des de tot el professorat de la titulació. Assolir un badge implica haver evidenciat l’aprenentatge de la competència específica que representa. Cada badge inclou la descripció de l'aprenentatge que es proposa, informació sobre com es guanya el badge i qui acredita l’aprenentatge realitzat.
Referències
↑ LLEIDA, MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / «Així es forma la primera fornada de mestres innovadors» (en ca). El Periódico, 11-12-2016.
↑ NacióLleida. «NacióLleida: gestions creatives» (en ca). [Consulta: 28 març 2017].
↑ «gestions creatives» (en en-us). [Consulta: 28 març 2017].
↑ «MIF | Gestions Creatives» (en ca). [Consulta: 28 març 2017].
↑ «Insignias digitales: qué significan y cómo se crean y asignan en un aprendizaje» (en es-es). Recursos TIC para profesores.