Michael Schumacher Contingut Inicis en l'automobilisme Debut amb Jordan (1991) Etapa amb Benetton...


Persones vivesPilots de Fórmula 1 alemanysPilots de kàrtingEsportistes de Rin del Nord-WestfàliaComendador de l'orde al Mèrit de la República ItalianaOficials de la Legió d'HonorPremis Príncep d'Astúries dels EsportsGuanyadors dels Premis Laureus World SportsCampions del món de Fórmula 1


Hurth-Hermulheim3 de gener1969Fórmula 1temporada 1991temporada 2006temporada 2010temporada 2012EurobusinessForbesFórmula 1FIAJordanBenetton199419951996Ferrari197920002004Jackie StewartkartsJordan Grand PrixSpa-FrancorchampsMonza1992BenettonFlavio BriatoreGran Premi de BèlgicaSpa-Francorchamps1994Formula 1Roland RatzembergerAyrton SennaTamburelloFIABenettoncontrol de traccióFIA1995Damon Hill1996FerrariWilli Weber2006FerrariGran Premi de Catalunya de 1996Monza1997campionat del 1997Jacques VilleneuveCircuit de JerezJacques Villeneuveincident de cursa1998David CoulthardMika Häkinnen1999FerrariGran Premi de la Gran BretanyaEddie IrvineMundial de Constructors2000Mika HäkinnenGran Premi del Japó1979Jody Scheckter2001Mika HäkinnenJuan Pablo MontoyaAlain Prost2002David CoulthardGP d'HongriaRubens BarrichelloFIAGran Premi d'Indianapolis2003Juan Manuel FangioKimi Räikkönen2004Spa-Francorchamps1991rècord de la categoria2005Scuderia FerrariFIABridgestoneFernando Alonso2005FerrariGran Premi d'HongriaFernando Alonso2006FerrariBridgestoneRenaultFerrariAyrton SennaGran Premi de Magny-CoursGran Premi d'HongriaGran Premi de Monza10 de setembreSuzukaFerrariGran Premi de BrasilInterlagosFerrariFelipe MassaScuderia FerrariCEOJean TodtFelipe MassaKimi RäikkönenGran Premi de CatalunyaGran Premi de MònacoCircuit de CatalunyaJean TodtScuderia FerrariSuperbikeMercedes Grand PrixGran Premi d'Europa del 2012Lewis HamiltonesquiantAlpstraumatisme crani-encefàlicMoutiersGrenobleUNESCO19971999RalfFormula 1WilliamsToyotaFormula 12004UNESCOEurosDakarSenegalSarajevoPerúCampanya Europea per la Seguretat Viària1997Jacques VilleneuveFIAWalt Disney PicturesCarsFerrari F430Astèrix als Jocs OlímpicsObspoleFórmula 11991199019891988198719861985198419731983Tiger WoodsLance ArmstrongRoger Federer2001200220032004200520022004Fórmula 15 de setembre2007Premi Príncep d'Astúries dels Esports2001























































































Infotaula de personaMichael Schumacher
(AFI /mɪçaeːl ʃumaxɐ )


Michael Schumacher
Nom original
(de) Michael Schumacher
Biografia
Naixement
3 de gener de 1969 (1969-01-03) (50 anys)
Hürth


  Ambaixador de bona voluntat de l'UNICEF 



Nacionalitat
AlemanyaAlemanya
Alçària
175 centimetres (1,75 m)
Activitat
Ocupació
Pilot de Fórmula 1 i diplomàtic
Període d'activitat
1991–2006, 2010-2012
Esport
Fórmula 1
Debut
Gran Premi de Bèlgica del 1991







Clubs professionals
-
Jordan (1991), Benetton (1992-1995), Ferrari (1996-2006), Mercedes (2010-2012)


Estadístiques
Darrera cursa
Gran Premi de Brasil del 2012
Primera victòria
Gran Premi de Bèlgica del 1992
Campionats
7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Resultats
















Curses Victòries Podis Poles F. Lap
308 91 156 69 77



Família
Cònjuge
Corinna Schumacher
Fills
Mick Schumacher
Germans
Ralf Schumacher
Premis




Signatura





Lloc web
Lloc web oficial

Facebook: michaelschumacherofficialIMDB: nm1635856
Modifica les dades a Wikidata

Michael Schumacher (Hurth-Hermulheim, 3 de gener de 1969) és un pilot alemany que s'ha proclamat set cops campió mundial de la Fórmula 1. Guanyador de 91 grans premis, autor de 155 podis, 68 pole position i 77 voltes ràpides.[1] L'alemany va debutar a la Formula 1 la temporada 1991 i va retirar-se de la categoria al final de la temporada 2006 tot i que a la temporada 2010 torna als circuits com a pilot de l'escuderia Mercedes GP[2] i es va retirar definitivament al final de la temporada 2012 després d'haver participat en 19 temporades, amb un total de 308 grans premis.


Conegut com a el Kaiser ha estat el primer campió de nacionalitat alemanya aconseguint així popularitzar l'esport al seu país.[3] Schumacher, en la seva primera etapa en actiu, ingressava uns 100 milions de dòlars per any i va ser identificat per la revista Eurobusiness com l'esportista més ric del món[4] tot i que aquesta dada contrasta amb la revista Forbes que no el va incloure en la seva llista de multi milionaris.[5]


Malgrat la controvèrsia aixecada per algunes actuacions en pista, ha estat un dels pilots més populars de la categoria, poc abans de la seva retirada va ser votat com el pilot més popular de la Fórmula 1 en una enquesta feta per la FIA als aficionats de la categoria.[6]


Esportivament, després del seu debut amb Jordan, va fitxar per Benetton on va guanyar els seus primers campionats del món els anys 1994 i 1995. L'any 1996 Schumacher va fitxar per l'escuderia Ferrari, una decisió sorprenent tenint en compte que els italians no havien aconseguit guanyar el campionat des del 1979. Després d'una transformació total de l'equip que va requerir tres temporades, varen arribar els èxits. Del 2000 al 2004 l'alemany va guanyar 5 campionats consecutius amb la Scuderia en el que s'anomena com la seva era daurada. De fet, Jackie Stewart, triple campió del món, creu que la transformació de la Scuderia Ferrari amb l'arribada de Schumacher ha estat el més notable de la seva carrera esportiva.[7] En el moment de la seva retirada Michael Schumacher posseïa gairebé tots els rècords de la Fórmula 1, incloent els de campionats del món, victòries, pole positions i voltes ràpides.


El desembre de 2013, Schumacher va patir un greu accident mentre esquiava als Alps francesos. Amb lesions cerebrals, va ser portat a l'Hospital de Grenoble en situació de coma induït. A abril de 2014, Schumacher sembla que comença a despertar del coma.[8]




Contingut






  • 1 Inicis en l'automobilisme


  • 2 Debut amb Jordan (1991)


  • 3 Etapa amb Benetton (1992-1995)


  • 4 Etapa amb Ferrari (1995-2005)


  • 5 Era daurada (2000-2004)


  • 6 Sense armes i retirada (2005-2006)


  • 7 Retirada temporal de la Formula 1 (2007-2009)


  • 8 Etapa amb Mercedes (2010-2012)


  • 9 Greu accident d'esquí


  • 10 Vida personal


  • 11 Resultats a la Fórmula 1


  • 12 Rècords a la Fórmula 1


  • 13 Altres èxits abans de la Formula 1


  • 14 Premis extraesportius


  • 15 Referències


  • 16 Enllaços externs





Inicis en l'automobilisme


El 1973 amb sols quatre anys d'edat comença a competir en curses de karts. El 1984 i 1985 guanya el campionat alemany júnior de Karts i el 1987 guanya tant el campionat alemany com l'europeu sènior de karts. L'èxit obtingut en el món del Karting li van permetre participar en la Formula Ford 1600, Formula 3 i el Mundial de Prototips esportius. El 1990 guanya el campionat de Formula 3 alemany i aquest fet no va passar desapercebut pels equips de Formula1.



Debut amb Jordan (1991)




Schumacher provant el Jordan 191.


Va arribar a la Fórmula 1 de la mà de l'equip Jordan Grand Prix a la meitat de la temporada 1991 de la Formula 1. Aquell any només va participar en dues curses: a Spa-Francorchamps i a Monza, curses en les que va destacar per la seva velocitat.



Etapa amb Benetton (1992-1995)


El (1992) va ser fitxat per l'equip Benetton. Allà el seu mànager va ser Flavio Briatore i aquell mateix any va guanyar el seu primer GP, va ser al seu circuit preferit, al Gran Premi de Bèlgica que es corre a Spa-Francorchamps.




Benetton B194 amb el qual Michael Schumacher va guanyar el seu primer títol mundial.


1994: Aquest any passarà a la història de la Formula 1 pel GP de San Marino. Una cursa que va guanyar Schumacher en una de les seves victòries més amargues, ja que aquell cap de setmana van perdre la vida dos pilots: Roland Ratzemberger als entrenaments de dissabte i el gran Ayrton Senna durant les primeres voltes del GP a la corba del Tamburello. El campionat de pilots de 1994 finalment va ser per a Schumacher. L'alemany va aconseguir el títol malgrat no poder disputar dues curses a causa d'una polèmica sanció que li va imposar la FIA per fer un avançament durant la volta de formació d'un GP. A més d'altres equips punters van denunciar a l'equip de Schumacher, Benetton, per simular un sistema de control de tracció tot i que finalment la FIA va afirmar oficialment que aquestes acusacions eren falses.


1995: Schumacher s'imposa còmodament al campionat de pilots davant de Damon Hill en un campionat on l'emoció la van posar els diversos incidents de cursa entre Michael i Damon.



Etapa amb Ferrari (1995-2005)


1996: Aquest any es produeix un punt d'inflexió a la carrera de Schumacher, ja que després de trencar relacions amb Flavio Briatore, decideix fitxar per l'equip Ferrari de la mà del seu nou representant Willi Weber. Fins a la seva retirada el 2006, Michael va pilotar Ferrari, i és en aquest equip on va aconseguir els seus majors triomfs.


Durant el primer any a la 'Scuderia' l'alemany va treure partit d'un cotxe limitat tècnicament finalitzant 3r al campionat de pilots darrere dels pilots de l'equip Williams. Va guanyar el Gran Premi de Catalunya de 1996 en una de les seves victòries més destacades i també els de Spa-Francorchamps i Monza.


1997: Tot i disposar de nou d'un paquet inferior Schumacher va aconseguir allargar la lluita pel campionat fins a l'última cursa. La controvèrsia més gran de la carrera del pilot va ser generada per la desqualificació del pilot alemany en el campionat del 1997 degut a un accident amb Jacques Villeneuve al Circuit de Jerez en l'última cursa de la temporada.[9] Abans d'aquesta cursa l'alemany liderava el campionat però per un marge molt estret. Durant el transcurs de l'últim GP Jacques Villeneuve va intentar avançar a Michael i aquest li va tancar la porta en una maniobra polèmica i, tot i que alguns observadors ho van considerar un incident de cursa, la FIA va decidir sancionar a Schumacher desqualificant-lo del campionat de pilots però en canvi va conservar tots els seus resultats de cara als rècords oficials.




Schumacher lluitant amb Mika Häkinnen,campió dels anys 1998 i 1999, pel Gran Premi d'Anglaterra. L'alemany ha declarat sovint que dels rivals que ha tingut, és al finès a qui més admira


1998: Schumacher va guanyar 6 curses durant l'any, la més destacable a Hongria. Malgrat la inferioritat del vehicle i un incident amb David Coulthard, en què l'escocès va xocar amb Michael quan l'alemany estava doblant-lo al circuit de Spa-Francorchamps, es va arribar a l'últim GP amb el campionat obert. Després d'aconseguir la 'pole' l'alemany va calar el cotxe fet que el va obligar a sortir en l'última posició. Quan Michael estava retallant les distàncies amb Mika Häkinnen es van punxar dos dels seus pneumàtics Bridgestone, fent que abandonés la cursa i deixant el mundial a les mans del pilot finlandès.


1999: Finalment Ferrari disposava d'un cotxe superior i quan tot indicava que el pilot alemany tindria el seu tercer mundial a la butxaca Michael va patir un accident al Gran Premi de la Gran Bretanya i es va trencar la cama. Tot i la ràpida recuperació, només va estar 6 curses de baixa, aquest accident el va apartar fins a les 3 últimes curses, quan va tornar com a escuder de luxe d'Eddie Irvine i tot i que Eddie no va aconseguir el títol de pilots l'equip sí que va aconseguir guanyar el Mundial de Constructors.



Era daurada (2000-2004)




Schumacher amb Ferrari celebrant el campionat de l'any 2004


  • Durant aquests anys l'alemany supera els rècords de campionats de pilots consecutius i de campionats d'un pilot en un mateix equip establint-los en 5.

2000: Després d'un disputat mundial amb Mika Häkinnen arriba un dels millors moments esportius de Schumacher. És a la penúltima cursa del mundial, el Gran Premi del Japó, allà després de guanyar la cursa es va convertir en campió del món causant l'apoteosi entre els tifosi. Aquesta disbauxa es produeix perquè aquell campionat va suposar la fi a 21 anys des de l'últim títol guanyat per l'Escuderia l'any 1979 a mans de Jody Scheckter.


2001: Michael Schumacher es va imposar a un Mika Häkinnen que es va mostrar poc competitiu. Després d'aquesta derrota el pilot finlandès va abandonar la disciplina en una temporada marcada pels incidents entre Michael i Juan Pablo Montoya. En aquesta temporada l'alemany va superar el rècord de victòries en GP d'Alain Prost.


2002: Michael va dominar el campionat de pilots de forma contundent, guanyant 11 de les 17 curses que el componien, en un dels campionats amb menys història de la Fórmula 1 on els seus principals rivals varen ser Juan Pablo Montoya i David Coulthard. Un dels moments foscos de la temporada fou al GP d'Hongria quan el seu equip va ordenar frenar al seu company Rubens Barrichello per tal que l'alemany pogués augmentar el seu lideratge al Campionat de pilots. La inquietud del públic davant d'aquell final de cursa provocaria que la FIA prohibís de forma contundent les ordres d'equip a partir d'aquell Gran Premi. Finalment, al Gran Premi d'Indianapolis del mateix any i ja amb el campionat decidit, Michael va cedir la victòria al seu company Rubens al deixar-se avançar també en l'última volta.


2003: De nou Schumacher s'alça amb el títol en un campionat obert fins a l'última cursa. Amb aquesta victòria l'alemany s'adjudica el 6è campionat de pilots i supera el rècord establert per Juan Manuel Fangio a la dècada dels 50. Els seus màxims rivals per aconseguir aquest campionat van ser Juan Pablo Montoya i Kimi Räikkönen en un campionat on Michael va guanyar 6 curses.


2004: El kaiser va guanyar 12 de les 13 primeres curses del campionat donant així un cop gairebé definitiu. Finalment va aconseguir el campionat al circuit de Spa-Francorchamps, allà on va debutar l'any 1991. Va acabar la temporada amb 148 punts (que suposava el rècord de la categoria) i va superar també la seva marca de victòries en una sola temporada en aconseguir-ne tretze.




Schumacher lluitant amb qui seria el seu successor a l'escuderia Ferrari, Kimi Räikkönen, durant el Gran Premi de Canada del 2005



Sense armes i retirada (2005-2006)


2005: La Scuderia Ferrari,amb pneumàtics Bridgestone, va disposar d'un vehicle molt poc competitiu l'any 2005. Un canvi de reglamentació de la FIA va requerir que els pneumàtics no poguessin ser canviats durant tota la cursa i Bridgestone no va ser capaç d'adaptar-se correctament a la petició. Abans de la meitat de la temporada l'alemany va declarar en una entrevista: "És difícil estar en la lluita si no disposes de les mateixes armes".
Tot i això Michael va ser capaç de defensar la tercera plaça en el campionat, d'imposar-se a Fernando Alonso al GP de San Marino, d'aconseguir la victòria al polèmic GP d'Indianapolis de 2005 i d'aconseguir la pole d'Hongria amb un vehicle a priori molt inferior. El punt on va quedar més clara la inferioritat de Ferrari va ser al Gran Premi d'Hongria quan Fernando Alonso va aconseguir doblar l'heptacampió alemany.


2006: Ferrari i Schumacher ressorgeixen de la seva crisi amb un nou vehicle i el redisseny dels pneumàtics Bridgestone. L'equip, tot i mostrar-se inferior a Renault en els primers dos terços de la temporada, es refà i esdevé durant l'últim terç el vehicle dominant. El canvi de Ferrari es va evidenciar ja en la primera cursa, a Bahrain, on l'alemany va establir la pole superant així el record d'Ayrton Senna. A França va establir un altre rècord en guanyar el Gran Premi de Magny-Cours convertint-se en l'únic pilot que ha guanyat 8 cops un mateix GP. Tot i així Schumacher, ja amb 37 anys, durant la temporada va perdre alguns punts valuosos especialment al Gran Premi d'Hongria on va mostrar-se massa ambiciós.


Un altre dels moments importants de la temporada va arribar al Gran Premi de Monza, ja que el dia 10 de setembre després d'aconseguir la que seria la seva última victòria, l'alemany va anunciar que es retiraria al final de la temporada després de més de 15 anys en actiu.


Després de prendre la decisió, els problemes mecànics van allunyar el Kàiser del campionat. A Suzuka l'alemany estava dominant amb fermesa i quan estava a punt d'aconseguir el lideratge sòlid en el campionat, el motor del seu Ferrari va fallar després de més de 3 anys sense fer-ho. Malgrat que aquest abandonament suposava el final de les opcions al títol del kàiser, aquest va animar un per un a tots els membres de l'equip de mecànics en un dels moments emotius de la temporada. En les seves declaracions després de la cursa l'alemany va confirmar que el seu objectiu només seria la victòria al Gran Premi de Brasil per tal d'ajudar a l'equip a guanyar el títol de constructors.
Però tampoc va ser així, repetint-se els problemes mecànics també a Interlagos. El dissabte, a la qualificació, un error de bombament al motor del seu Ferrari el deixava relegat a la desena posició. Després, a la cursa, tot i arribar a situar-se quart en poques voltes, la mala sort va tornar a aparèixer quan la punxada d'un dels seus pneumàtics el va relegar a la 19a i última posició. Des d'allà, amb Felipe Massa a punt de doblar-lo i a més d'un minut del lideratge, l'alemany va remuntar a un ritme frenètic fins a arribar a la quarta posició realitzant fins a 12 avançaments en una cursa destacable.[10]


Així doncs Michael Schumacher va posar fi a la seva carrera com a pilot tancant el que molts consideraren una era en la categoria.[11]



Retirada temporal de la Formula 1 (2007-2009)


Després de la retirada com a pilot i d'un llarg descans hivernal, Michael Schumacher continua vinculat a la Scuderia Ferrari com a assistent al servei del seu CEO Jean Todt.[12] i com a coassessor tècnic de les proves que realitzen els pilots oficials: Felipe Massa i Kimi Räikkönen. També assisteix a alguns Grans Premis dels que es disputen a Europa, com per exemple, el Gran Premi de Catalunya i el Gran Premi de Mònaco.


En la seva presència al Circuit de Catalunya l'alemany va afirmar que "Fa pocs mesos que em vaig retirar i estic bé així, però el que pugui passar en el futur, no ho sé",[13] desmentint així els rumors que el situaven com a substitut de Jean Todt al capdavant de l'escuderia en un futur.


Al Juliol del 2009, Michael Schumacher és cridat per l'Scuderia Ferrari per suplir a Felipe Massa, que sofreix una lesió que l'aparta dels circuits durant unes curses. Després d'acceptar l'oferiment públic del president de Ferrari, Luca Cordero di Montecemolo, i d'entrenar amb el cotxe del 2007, Schumacher decideix fer-se enrere. Una lesió al coll, que arrossegava des de principis d'anys com a conseqüència d'una caiguda amb una moto de Superbikes, en té la culpa. Finalment, un dels pilots provadors de l'escuderia italiana, Luca Badoer, és l'encarregat de substituir a Felipe Massa.


Durant 2008, Michael Schumacher va participar com a pilot invitat en el campionat de Superbike on va sofrir una lesió al coll com a conseqüència d'una caiguda.



Etapa amb Mercedes (2010-2012)




Schumacher provant el Mercedes Grand Prix al Circuit de Jerez.


Després de nombroses especulacions finalment confirma el seu retorn a la competició el 2010 amb l'escuderia Mercedes Grand Prix després de 3 anys fora de la Fórmula 1. El seu retorn va generar una gran especiació però el pilot es troba amb un monoplaça que no li permet tenir opcions de lluitar per les posicions capdavanteres. En aquestes tres temporades, només va aconseguir un podi, al Gran Premi d'Europa del 2012. A més a més, les seves repetitives errades i el seu pilotatje agressiu, va generar una polèmica molt gran sobre el seu rendiment. Finalment, malgrat que el seu renom aportava molts diners al seu equip, no el van renovar i es va haver de retirar definitivament amb 43 anys. El seu successor va ésser el pilot procedent de McLaren-Mercedes Lewis Hamilton.



Greu accident d'esquí


Michael Schumacher es trobava esquiant juntament amb el seu fill i uns amics el 29 de desembre del 2013 a les 11:07 del matí a l'estació de Méribel, situada als Alps francesos, quan va sofrir un greu accident.[1][14][15] Va sortir de la pista en la qual esquiava entrant en una zona de neu verge i al voler girar sobre una roca va perdre el control i va xocar de cap contra una altra roca.[16] El xoc li va produir un traumatisme crani-encefàlic molt greu.[17] El casc protector que portava es va partir per la meitat a causa de l'impacte,[15] sense el casc el xoc li hauria produït una mort instantània.


Els equips de salvament van arribar en menys de 10 minuts, avisats per altres esquiadors.[17] El van trobar conscient al lloc de l'accident i el van traslladar en helicòpter a l'hospital de Moutiers.[18][19] Quan els metges van veure la gravetat del seu estat, van decidir traslladar-lo a l'hospital de la ciutat de Grenoble,[19][18] on va arribar a les 12:40 del migdia ja en estat de coma.[15][17] En el moment d'arribar se li va practicar una primera intervenció quirúrgica d'urgència.[17] Els metges van informar que el seu estat era crític. La matinada del 30 de desembre del 2013 va ser operat per segon cop[19] per evacuar un hematoma que se li va detectar al costat esquerre del cervell.[18] Després d'aquesta segona intervenció els metges van informar que mostrava una lleu millora.[16] El 23 de gener del 2014 neurocirurgians aliens al cas van informar que existien moltes possibilitats que el pilot quedés en estat vegetatiu després de tants dies en coma.[20]


El 30 de gener del 2014, després d'un mes en coma induït els metges van anunciar que començaven el procés per despertar-lo, que podria durar diversos dies.[21] El 4 d'abril del 2014 el portaveu dels metges encarregats de Michael Shumacher va anunciar que el pilot estava mostrant símptomes de consciència i que estava començant a despertar.[22] El 16 de juny del 2014 va sortir definitivament del coma i ja mostrava resposta al tacte i oïda.[23]



Vida personal


Fora de la pista Schumacher és un home entregat a la seva família i té com a hobby el futbol i l'esquí. Nomenat ambaixador de la UNESCO i portaveu de la FIA per a la seguretat viària.


Casat amb Corinna Betsch des de l'agost de 1995, Michael Schumacher té dos fills: Gina Maria (1997) i Mick (1999). La família viu a Gland (Suïssa) prop del llac Gènova on l'alemany sempre ha protegit molt la seva vida privada[24]
El seu germà Ralf també és pilot de Formula 1 i ha estat pílot de les escuderies Williams i Toyota.


Durant el seu temps lliure juga a futbol amb l'equip FC Echichens[25] i ha participat sovint en partits solidaris[26] i també participava en els partits que organitzen els pílots de Formula 1 abans de molts Grans Premis.[27]


Schumacher també s'ha involucrat en altres tasques durant la seva carrera i així, per exemple, durant els últims 4 anys de la seva carrera ha donat uns 50 milions de dòlars a tasques humanitàries.[28] Una de les aportacions més destacables va ser donar 10 milions de dolars a la zona afectada pel Tsunami que es va produir a l'oceà índic l'any 2004.[29] ja que la seva donació va ser la més gran per part d'un esportista i per sobre de la de moltes associacions esportives i països.[30]


També és ambaixador de la UNESCO i ha donat almenys 1.5 milions d'Euros a l'organització.[31] que han servit per a la construcció d'escoles a Dakar i Senegal, per a construir un hospital per a nens de Sarajevo per fundar el Palau per als pobres al Perú, un centre que ajuda als nens sense sostre proporcionant-los sostre, roba,educació i atenció mèdica.


A més, des de la seva participació en la Campanya Europea per la Seguretat Viària de l'any 1997 com a part de la sanció per la seva col·lisió amb Jacques Villeneuve Schumacher ha continuat donant suport a aquest tipus de campanyes. Per exemple també va participar en la campanya Fem les carreteres segures de la FIA on es demanava als països que consideressin la mortalitat deguda al trànsit com una amenaça real per davant d'algunes malalties.


Altres anècdotes són que Schumacher va fer una petita col·laboració a la pel·lícula de Walt Disney Pictures Cars en interpretar un Ferrari F430 i que també interpretà un petit paper a la pel·lícula Astèrix als Jocs Olímpics.[32]



Resultats a la Fórmula 1


(Obs) (Les curses en negreta indiquen pole)























































































































































































































































































































































































































































































































Any
Equip
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
WDC
Punts

1991

Jordan

USA
DNP

BRA
DNP

SMR
DNP

MON
DNP

CAN
DNP

MEX
DNP

FRA
DNP

GBR
DNP

GER
DNP

HUN
DNP

BEL
Ret








14è
4

1991

Benetton Ford












ITA
5

POR
6

ESP
6

JPN
DNP

AUS
DNP



14è
4

1992

Benetton Ford

RSA
4

MEX
3

BRA
3

ESP
2

SMR
Ret

MON
4

CAN
2

FRA
Ret

GBR
4

GER
3

HUN
Ret

BEL
1

ITA
3

POR
7

JPN
Ret

AUS
2




3r

53

1993

Benetton Ford

RSA
Ret

BRA
3

EUR
Ret

SMR
2

ESP
3

MON
Ret

CAN
2

FRA
3

GBR
2

GER
2

HUN
Ret

BEL
2

ITA
Ret

POR
1

JPN
Ret

AUS
Ret



4t
52

1994

Benetton Ford

BRA
1

PFC
1

SMR
1

MON
1

ESP
2

CAN
1

FRA
1

GBR
DSQ

GER
Ret

HUN
1

BEL
DSQ

ITA
EX

POR
EX

EUR
1

JPN
2

AUS
Ret




1r

92

1995

Benetton Renault

BRA
1

ARG
3

SMR
Ret

ESP
1

MON
1

CAN
5

FRA
1

GBR
Ret

GER
1

HUN
Ret

BEL
1

ITA
Ret

POR
2

EUR
1

PFC
1

JPN
1

AUS
Ret



1r

102

1996

Ferrari

AUS
Ret

BRA
3

ARG
Ret

EUR
2

SMR
2

MON
Ret

ESP
1

CAN
Ret

FRA
DNS

GBR
Ret

GER
4

HUN
9

BEL
1

ITA
1

POR
3

JPN
2




3r

59

1997

Ferrari

AUS
2

BRA
5

ARG
Ret

SMR
2

MON
1

ESP
4

CAN
1

FRA
1

GBR
Ret

GER
2

HUN
4

BEL
1

ITA
6

AUT
6

LUX
Ret

JPN
1

EUR
Ret



DSQ

78

1998

Ferrari

AUS
Ret

BRA
3

ARG
1

SMR
2

ESP
3

MON
10

CAN
1

FRA
1

GBR
1

AUT
3

GER
5

HUN
1

BEL
Ret

ITA
1

LUX
2

JPN
Ret




2n

86

1999

Ferrari

AUS
8

BRA
2

SMR
1

MON
1

ESP
3

CAN
Ret

FRA
5

GBR
Ret

AUT
INJ

GER
INJ

HUN
INJ

BEL
INJ

ITA
INJ

EUR
INJ

MYS
2

JPN
2




44

2000

Ferrari

AUS
1

BRA
1

SMR
1

GBR
3

ESP
5

EUR
1

MON
Ret

CAN
1

FRA
Ret

AUT
Ret

GER
Ret

HUN
2

BEL
2

ITA
1

USA
1

JPN
1

MYS
1



1r

108

2001

Ferrari

AUS
1

MYS
1

BRA
2

SMR
Ret

ESP
1

AUT
2

MON
1

CAN
2

EUR
1

FRA
1

GBR
2

GER
Ret

HUN
1

BEL
1

ITA
4

USA
2

JPN
1



1r

123

2002

Ferrari

AUS
1

MYS
3

BRA
1

SMR
1

ESP
1

AUT
1

MON
2

CAN
1

EUR
2

GBR
1

FRA
1

GER
1

HUN
2

BEL
1

ITA
2

USA
2

JPN
1



1r

144

2003

Ferrari

AUS
4

MYS
6

BRA
Ret

SMR
1

ESP
1

AUT
1

MON
3

CAN
1

EUR
5

FRA
3

GBR
4

GER
7

HUN
8

ITA
1

USA
1

JPN
8




1r

93

2004

Ferrari

AUS
1

MYS
1

BAH
1

SMR
1

ESP
1

MON
Ret

EUR
1

CAN
1

USA
1

FRA
1

GBR
1

GER
1

HUN
1

BEL
2

ITA
2

CHN
12

JPN
1

BRA
7


1r

148

2005

Ferrari

AUS
Ret

MYS
7

BAH
Ret

SMR
2

ESP
Ret

MON
7

EUR
5

CAN
2

USA
1

FRA
3

GBR
6

GER
5

HUN
2

TUR
Ret

ITA
10

BEL
Ret

BRA
4

JPN
7

CHN
Ret

3r

62

2006

Ferrari

BAH
2

MYS
6

AUS
Ret

SMR
1

EUR
1

ESP
2

MON
5

GBR
2

CAN
2

USA
1

FRA
1

GER
1

HUN
8

TUR
3

ITA
1

CHN
1

JPN
Ret

BRA
4


2n

121

2010

Mercedes

BAH
6

AUS
10

MYS
Ret

CHN
10

ESP
4

MON
12

TUR
4

CAN
11

EUR
15

GBR
9

GER
9

HUN
11

BEL
7

ITA
9

SIN
13

JPN
6

RCO
4

BRA
7

ABU
Ret



72

2011

Mercedes

AUS
Ret

MYS
9

CHN
8

TUR
12

ESP
6

MON
Ret

CAN
4

EUR
17

GBR
9

GER
8

HUN
Ret

BEL
5

ITA
5

SIN
Ret

JPN
6

RCO
-

IND
-

ABU
-

BRA
-



60


Rècords a la Fórmula 1




Amb 7 campionats del món va trencar el record establert per Juan Manuel Fangio durant els anys 50




Schumacher i el seu company d'equip Rubens Barrichello saludant el públic al Gran Premi d'Indianapolis en un vehicle d'exhibició




L'alemany després de la seva última cursa en actiu, el Gran Premi de Brasil del 2006


Michael Schumacher ha establert els següents records de la Fórmula 1




































































































































































Rècord
Total
1
Campionats de pílots
7
2
Títols consecutius
5
3
Victòries en GP
91
4
Victòries consecutives*
7,Gran Premi d'Europa del 2004 al Gran Premi d'Hongria del 2004
5
Victòries en un sol equip
72 (Ferrari)
6
Victòries a un mateix GP
8 (Gran Premi de França)
7
Victòries a diferents GP
20
8
Més temps entre la primera i l'última victòria
14 anys, 1 mes i 2 dies
9
Segones places
43
10
Podis
154
11
Podis consecutius
19,Gran Premi dels Estats Units del 2001 al Gran Premi del Japó del 2002
12
Arribades en punts
190
13
Voltes liderant
4741 (22,155 km)[33]
14
Pole positions
69
15
Sortides des de la primera fila
115
16
Voltes ràpides
77
17
Pole i victòria
40
18
Pole, volta ràpida i victòria
22
19
Punts obtinguts
1,369
20
Curses consecutives finalitzades
24 (Gran Premi d'Hongria 2001 al Gran Premi de Malàisia del 2003)
21
Màxim de punts essent subcampió
121 (de 180)
22
Màxim de victories essent subcampió*
7
23
Curses amb un mateix constructor i fabricant de motors
180 (Ferrari)[34]
24
Victòries al Gran Premi d'Indianapolis
5
25
Victòries al Gran Premi de Monza
5
26
Victòries en una temporada
13 (temporada 2004)
27
Voltes ràpides en una temporada*
10 (temporada 2004)
28
Punts realitzats en una temporada
148 (temporada 2004)
29
Podis realitzats en una temporada
17 (temporada 2002)
30
Campió amb més antelació
6 GPs (temporada 2002)
31
Anys consecutius amb almenys 1 victòria
15

* Rècord compartit amb algun altre pílot


Altres dades:



  • Temporades a la F1: 16

  • Grans premis disputats: 250

  • Terceres posicions: 20

  • Mitjana de punts aconseguits per gran premi: 5,49

  • Voltes donades: 13,909

  • Voltes com a líder de cursa: 5,108

  • Total de quilòmetres realitzats: 66163

  • Grans premis abans de la primera victòria: 15

  • Abandonaments: 53



Altres èxits abans de la Formula 1




Vehicle amb què Schumacher va ser campió a la Formula 3 alemanya.


1991 :


  • 9è Campionat Mundial de Prototips esportius (1 victoria)

1990 :



  • 5è Campionat Mundial de Prototips esportius (1 victoria)

  • Guanyador del Camppionat de Formula 3 Alemanya

  • Guanyador del GP de Macao de Formula 3


1989 :



  • 3r al Campionat de Formula 3 alemany

  • Guanyador del GP de Macao de Formula 3


1988 :



  • Guanyador del Campionat Alemany König;

  • 2n al Campionat Europeu de la Formula Ford 1600


1987 :



  • Guanyador del Campionat Europeu de Karts senior;

  • Guanyador del Campionat senior de Karts d'alemanya


1986 :



  • 3r al Campionat Europeu de Karts senior

  • 3r al Campionat Senior de Karts d'Alemanya


1985 :



  • 2n al Campionat Mundial Junior de Karts

  • Guanyador del Campionat alemany Junior de Karts


1984 :


  • Guanyador del Campionat alemany Junior de Karts

1973-1983 :


  • Participa en curses de Karts


Premis extraesportius


Ha rebut el premi Laureus. En els seus 7 anys d'existència aquest selecte premi només l'han rebut esportistes de la talla del golfista Tiger Woods, del ciclista Lance Armstrong o del tennista Roger Federer. Michael Schumacher ha estat 5 cops nominat per a rebre el premi (2001 2002,2003,2004 i 2005) esdevenint així l'esportista que més cops ha estat nominat per a rebre el premi. A més va resultar escollit millor esportista de l'any el 2002 i el 2004.[35]


Michael va rebre la medalla d'or de l'automobilisme de la FIA en reconeixement a la seva contribució a la Fórmula 1.[36]


El 5 de setembre de 2007 fou guardonat amb el Premi Príncep d'Astúries dels Esports per la seva trajectòria esportiva.[37]


El 2001 fou guardonat amb el premi Marca Leyenda.[38]



Referències





  1. 1,01,1 Puigdemont, Oriol «Schumacher, en estado crítico» (en castellà). El País, 29-12-2013 [Consulta: 31 desembre 2013].


  2. «Anunci sobre la seva retirada» (en anglès).


  3. "El millor pilot de la història" (anglès)


  4. Article sobre els ingressos de Schumacher(anglès)


  5. http://www.forbes.com/lists/2006/10/Rank_1.html


  6. Noticia de BBC Sport sobre l'enquesta(anglès)


  7. Entrevista a Jackie Stewart sobre Michael Schumacher «BBC SPORT | Motorsport | Formula One | Schumacher 'made Ferrari great'». (anglès)


  8. AMP.- Fórmula 1.- Michael Schumacher comença a despertar del coma


  9. La BBC parlant sobre la desqualificació de l'alemany l'any 1997(anglès)


  10. Els 12 avançaments de Michael Schumacher en la seva última cursa(anglès)


  11. Michael Schumacher, el fi d'una era. (anglès)


  12. Schumacher continuarà vinculat a Ferrari (anglès)


  13. Michael Schumacher al Circuit de Catalunya després de la seva retirada (català)


  14. EFE Barcelona «Michael Schumacher pateix un accident practicant esquí». Ara.cat. EFE Barcelona, 29-12-2013 [Consulta: 31 desembre 2013].


  15. 15,015,115,2 «El casco de Schumacher se partió debido a la violencia del impacto» (en castellà). Sport. [Consulta: 1r gener 2014].


  16. 16,016,1 «Schumacher se salió de la pista tras ayudar a un amigo» (en castellà). Sport. [Consulta: 1r gener 2014].


  17. 17,017,117,217,3 «Schumacher se salió de la pista tras ayudar a un amigo» (en castellà). Marca. [Consulta: 1r gener 2014].


  18. 18,018,118,2 «Schumacher "está estable" según su portavoz» (en castellà). Sport. [Consulta: 1r gener 2014].


  19. 19,019,119,2 «Schumacher sigue en estado crítico tras ser sometido a una segunda operación» (en castellà). Sport. [Consulta: 1r gener 2014].


  20. «La familia de Michael Schumacher mantiene la esperanza». El Mundo Deportivo, 23-01-2014 [Consulta: 23 gener 2014].


  21. «Schumacher va a ser despertado del coma» (en castellà). Sport. [Consulta: 30 gener 2014].


  22. «Fórmula 1: Schumacher empieza a despertar del coma» (en castellà). La Vanguardia. [Consulta: 5 abril 2014].


  23. «Schumacher surt del coma i abandona l'hospital». Ara. [Consulta: 16 juny 2014].


  24. Qui és el Schumacher de debò? «BBC SPORT | Motorsport | Formula One | Who is the real Schumacher?».(anglès)


  25. noticia «Schumi urged to lace up his boots». Arxivat de l'original el 31 de març de 2008.(anglès)


  26. FIFA Fair Play: Jugant per un món millor «Playing for a better world». Arxivat de l'original el 16 de gener de 2006.(anglès)


  27. Reflexions sobre Schumacher «BBC SPORT | Motorsport | Formula One | Thoughts on Schumacher».(anglès)


  28. Informació sobre les donacions de Michael Schumacher «Schumacher, Seven-Time Champion, to Quit Formula One (Update1) - Bloomberg».(anglès)


  29. Schumacher dona $10m d'ajuda (anglès)


  30. Esportista de l'any (anglès)


  31. «Michael, un campió UNESCO». Arxivat de l'original el 9 de maig de 2007.(anglès)


  32. Estrelles dels esports al film d'Astèrix «Sport stars for Asterix film - Film - Entertainment - smh.com.au». (anglès)


  33. Informació sobre voltes liderades «Estadístiques de Michael Schumacher». Arxivat de l'original el 21 de març de 2009.(anglès)


  34. Anàlisi de la temporada 2006(anglès)


  35. Nominacions al premi Laureus (anglès)


  36. «Schumacher homenatjat per la FIA». Arxivat de l'original el 13 de gener de 2007.(anglès)


  37. Fundació Príncep d'Astúries, Príncep d'Astúries dels Esports 2007 (castellà)


  38. Guardó que atorga el diari Marca als millors professionals de la història de l'esport




Enllaços externs


















  • Michael Schumacher - Lloc web oficial (alemany)












Precedit per:
Alain Prost

Campió del món de Fórmula 1
1994-1995
Succeït per:
Damon Hill
Precedit per:
Mika Häkkinen

Campió del món de Fórmula 1
2000-2004
Succeït per:
Fernando Alonso











Popular posts from this blog

Benedict Cumberbatch Contingut Inicis Debut professional Premis Filmografia bàsica Premis i...

Monticle de plataforma Contingut Est de Nord Amèrica Interpretacions Altres cultures Vegeu...

Escacs Janus Enllaços externs Menú de navegacióEscacs JanusJanusschachBrainKing.comChessV