Trevor Jones (compositor) Contingut Carrera Discografia Influències Referències Menú de navegacióLloc...


Persones vivesCompositors de cinemaArtistes sud-africans


Regne UnitEn el Nom del PareJohn BoormanAndrei KonchalovskyJim HensonMichael MannPremis Globus d'OrBAFTA a la Millor Música de Pel·lículaBBCUniversitat de YorkJohn BoormanartúricaRichard WagnerCarl OrffJim HensonOrquestra Simfònica de LondresFairlightSynclaviercrumhornflauta dolçaHensonDavid BowieMaurice JarreJohn WilliamsGeorges DelerueL'últim dels MohicansMichael MannRicard IIIThe Passionate Shepherd to His Love.G.I. JaneBAFTA Award for Best Film MusicGolden Globe Award for Best Original ScoreBAFTA Award for Best Film MusicGolden Globe Award for Best Original SongStargate StudiosPrimetime Emmy Award for Outstanding Music Composition



































Infotaula de personaTrevor Jones

TrevorJones.jpg
Biografia
Naixement
23 març 1949 (69 anys)
Ciutat del Cap
Educació
Universitat de York
Activitat
Ocupació
Compositor i compositor de bandes sonores
Instrument
Sintetitzador



Lloc web
Lloc web oficial

Spotify: 5928hF4c1MriHfAgpFf8yaIMDB: nm0002303
Modifica les dades a Wikidata

Trevor Alfred Charles Jones (nascut el 23 de març de 1949) és un compositor sudafricà de música de pel·lícules i sèries televisives.[1][2] Havent fet molt bona part de la seva carrera en el Regne Unit, Jones ha treballat en nombrosos films ben coneguts i aclamats com ara Excalibur, El tren de l'infern, Laberint, Crema Mississipí, L'Últim del Mohicans, i En el Nom del Pare; col·laborant amb productors cinematogràfics com John Boorman, Andrei Konchalovsky, Jim Henson, i Michael Mann.[3] Tot i que no és especialment conegut fora del món de pel·lícula, ha compost per pel·lícules nombroses i la seva música ha estat qualificada per la crítica per la seva profunditat i emoció, i ha estat nominat per dos Premis Globus d'Or i tres BAFTA a la Millor Música de Pel·lícula.




Contingut






  • 1 Carrera


  • 2 Discografia


    • 2.1 Pel·lícules


    • 2.2 Televisió


    • 2.3 Videojocs




  • 3 Influències


  • 4 Referències





Carrera


A l'edat de sis anys, Jones ja hi havia decidit esdevenir un compositor de pel·lícula. En 1967 va assistir a l'Acadèmia Reial de Música en Londres amb una beca escolar i després treballà durant cinc anys per la BBC en rememoracions de música radiofònica i televisiva. Durant 1974 Jones va assistir a la Universitat de York de la qual va obtindre un graduat en mestratge en Música de Pel·lícules i Mitjans de Comunicació. A la National Film and Television School Jones van estudiar tres anys de producció cinematogràfica i tècniques fílmiques i tècniques de so. Durant aquest temps va escriure la música per vint-i-dos projectes d'estudiant. En 1981 Jones va escriure la banda sonora per la pel·lícula curta guardonada en l'Academy Award The Bollar Bottom i pel curtmetratge Black Angel.


Jones aviat va parar l'atenció de John Boorman, qui era a la meitat de producció de la seva èpica artúrica, Excàlibur (1981). La banda sonora, tot i que majoritàriament composta de música clàssica de Richard Wagner i Carl Orff, també necessitava segons Boorman fragments originals dramàtics (així com música d'època) per determinades escenes. Donat el modest pressupost d'Excalibur, un compositor de renom era inassequible, així que Boorman va llogar Jones com a jove promesa en ascens.


La música d'Excalibur va cridar l'atenció d'en Jim Henson, el qual feia The Dark Crystal (1982), i buscant un compositor jove i frisós de treballar de manera lliure i experimental com preferia Henson. La composició resultant fou una obra expansiva, multi-faceta, interpretada per l'Orquestra Simfònica de Londres, augmentada per l'ús enginyós de sintetitzadors Fairlight i Synclavier, així com instruments d'època com el crumhorn, flauta dolça, i l'inusual doble-flageolet, el qual Jones va trobar per casualitat en una botiga de música.


Jones va continuar Excalibur amb les bandes per pel·lícules de terror La Cita (1981) i The Sender (1982), i l'aventura pirata Nate and Hayes (1983). Durant 1985 Jones va compondre un dels seus acompanyaments musicals, per la producció televisiva aclamada The Last Place on Earth.


Jones s'associà amb Henson per al musical de fantasia Laberint (1986). David Bowie va escriure i va interpretar les pistes vocals per aquesta pel·lícula, incloent l'èxit "Underground", mentre Jones va proporcionar les peces dramàtiques.


Per causa que la seva banda per The Dark Crystal, complexa i simfònica aconseguí poca notorietat, Jones va començar a repensar la seva aproximació completa a la composició dramàtica. Al voltant dels mitjans vuitanta, El treball de Jones es va fer més electrònic (molt semblant al compositor de cinema Maurice Jarre), evitant temes melòdics identificables a favor dels acords de sintetitzador que apel·laven sentiments i patrons minimalistes. Mentre va escriure una ombrívola orquestració de cambra en, 1988 per La força d'un ser menor (en la qual hi va participar el guitarrista clàssic John Williams), a bandes com ara El Cor de l'Àngel (1987), Crema Mississipí (1988) i Sea of Love (1989) son més típiques dels productes de Jones durant aquest període.


El retorn a les bandes de gran orquestra va venir amb Aracnofòbia (1990), i va proporcionar una banda sonora alegre, lleugera amb regust a Georges Delerue per al film de 1992 Blame it on the Bellboy.


L'èxit més popular de Jones va arribar el 1992 amb la seva obra musical per L'últim dels Mohicans, i la seva música apassionada, lleugera i planejadora, oculta les dificultats que afligiren la seva creació. El director Michael Mann inicialment va demanar Jones que proporcionés una música electrònica per a la pel·lícula, però poc abans d'acabar-la, es va decidir que una música orquestral seria més apropiada per a aquesta èpica històrica. Jones es va apressar a reorientar la partitura per a orquestra en el poc temps exigit, mentre que la constant relectura de la pel·lícula significava que les referències musicals de vegades havien de ser reescrites diverses vegades per adaptar-les amb els nous ritmes. Finalment, amb la data de llançament imminent, el compositor Randy Edelman va ser convocat per escriure algunes escenes menors que Jones no tenia temps de fer. Jones i Edelman van rebre el co-crèdit a la pel·lícula (fent que aquesta composició molt popular i aclamada no fos elegible per a la consideració de l'Oscar). Encara que tots estaven disgustats amb les circumstàncies, Jones no va ser acomiadat de la pel·lícula malgrat les informacions en contra.


Jones es va fer actiu a la televisió en els 90, amb puntuacions orquestrals per a diverses produccions de Hallmark, incloent Gulliver's Travels, Merlin i Cleòpatra. També va proporcionar una divertida i jazzística partitura d'estil anys 30 per a Ricard III (1995), que compta amb un arranjament de bandes de swing de The Passionate Shepherd to His Love. de Christopher Marlowe. El 1997, Jones va treballar per primera vegada amb el popular director Ridley Scott, proporcionant una banda sonora electrònica-orquestral-amb gust roquer per a G.I. Jane (1997).



Discografia



Pel·lícules































































































































































































































































































































































































































Any
Títol
Director
Estudi(s)
Notes
1979

Brittania: The First of the Last
John Samson

N/A

Curtmetratge
1980

Black Angel

Roger Christian

20th Century Fox (projecció només possible en sales)

Brothers and Sisters
Richard Woolley

British Film Institute
També director musical

The Beneficiary

Carlo Gébler

National Film and Television School (NFTS)
Curtmetratge
1981

The Dollar Bottom

Roger Christian

Cinema International Corporation (projecció només possible en sales)

The Appointment
Lindsey C. Vickers
First Principle Film Productions Ltd.
També director musical.

Excàlibur

John Boorman

Orion Pictures
Warner Bros.
També director d'orquestra.
Versió de banda sonora il·legal editada per Old World Music i Excalibur Enterprises.

Els herois del temps

Terry Gilliam

HandMade Films
Janus Films
Avco Embassy Pictures
Únicament música addicional. Composició principal a càrrec de Mike Moran i George Harrison
1982

The Sender
Roger Christian

Paramount Pictures
Banda sonora musical (BSM) editada per La-La Land Records.

The Dark Crystal

Jim Henson

ITC Entertainment
Henson Associates
Universal Pictures (US/Canada)
Columbia Pictures (International)
Primera col·laboració amb Jim Henson.
Composició interpretada per la London Symphony Orchestra.
Banda sonora editada per Warner Bros. Records, reeditada en 2007 per La-La Land Records.
1983

Nate and Hayes
Ferdinand Fairfax
Paramount Pictures
Música del film editada per La-La Land Records.
1985

El tren de l'infern

Andrei Konchalovsky
Northbrook Films
Golan-Globus Productions
The Cannon Group Inc.
També director d'orquestra.
Música del film editada per Enigma Records, reeditada per La-La Land Records.
1986

Laberint
Jim Henson
Henson Associates.
Lucasfilm
TriStar Pictures
Segona i darrera col·laboració amb Jim Henson.
Banda sonora editada per EMI amb les cançons de David Bowie i vora 20 minuts de la resta de composició.
1987

El cor de l'àngel

Alan Parker

Carolco Pictures
TriStar Pictures

N/A
1988

La força d'un ser menor

Robert M. Young
Orion Pictures
També director d'orquestra.
Banda sonora editada per Varèse Sarabande.

Just Ask for Diamond

Stephen Bayly
20th Century Fox

N/A

Crema Mississipí
Alan Parker
Orion Pictures
Banda sonora editada per Island Records.
Nominada - BAFTA Award for Best Film Music

Sweet Lies

Nathalie Delon
Island Pictures

N/A
1989

Sea of Love

Harold Becker
Universal Pictures
Banda sonora editada per Mercury Records.
1990

Males influències

Curtis Hanson

Triumph Releasing Corporation

N/A

Aracnofòbia

Frank Marshall

Amblin Entertainment
Hollywood Pictures
Primera composició completament orquestral des de Labyrinth.
Banda sonora editada per Hollywood Records.
1991

True Colors

Herbert Ross
Paramount Pictures

N/A

Chains of Gold

Rod Holcomb
M.C.E.G.
Orion Pictures

N/A
1992

Freejack

Geoff Murphy

Morgan Creek Productions
Warner Bros.

N/A

Blame It on the Bellboy

Mark Herman
Hollywood Pictures
També orquestrador.

CrissCross

Chris Menges

Metro-Goldwyn-Mayer
També director i orquestrador.
Música del film editada per Intrada Records.

L'últim dels mohicans

Michael Mann
Morgan Creek Productions
20th Century Fox (US/Canada)
Warner Bros. (International)
Composta amb Randy Edelman.
Banda sonora musical de la pel·lícula editada per Morgan Creek Records. Una versió re-enregistrada interpretada per la Royal Scottish National Orchestra dirigida per Joel McNeely, fou editada per Varèse Sarabande en 2000.

Nominada a - BAFTA Award for Best Film Music
Nominada a - Golden Globe Award for Best Original Score


1993

Cliffhanger

Renny Harlin

Carolco Pictures
Le Studio Canal+
Pioneer Corporation
RCS MediaGroup
TriStar Pictures
També orquestrador.
Banda Sonora Musical editada per Scotti Bros. Records, reeditada per Intrada Records en 2011.

En el nom del pare

Jim Sheridan
Hell's Kitchen Films
Universal Pictures
També orquestrador.
1994

De Baby Huilt
Mijke de Jong

N/A
Pel·lícula de curta durada.
1995

L'assassí del més enllà

Brett Leonard
TriStar Pictures
També director orquestral.

Kiss of Death

Barbet Schroeder
20th Century Fox
També director i orquestrador.
Soundtrack released by Milan Records.

Ricard III

Richard Loncraine

United Artists
Metro-Goldwyn-Mayer
BSM editada per London International.
1996

Llac Ness

John Henderson

PolyGram Filmed Entertainment
Working Title Films
Gramercy Pictures (US/Canada)
Universal Pictures (International)
També orquestrador.

Tocant el vent
Mark Herman
Prominent Features
Miramax Films (US)
Channel Four Films (UK)
També director i orquestrador.
Música de la pel·lícula editada per RCA Victor.

Nominada a - BAFTA Award for Best Film Music


1997

Roseanna's Grave

Paul Weiland
Spelling Films
Fine Line Features
PolyGram Filmed Entertainment
També orquestrador.
Performed by the London Symphony Orchestra.

G.I. Jane

Ridley Scott
Hollywood Pictures
Caravan Pictures
Largo Entertainment
També orquestrador.
Soundtrack released by Hollywood Records.

Inocència rebel

John Duigan

Strand Releasing (US)
The Rank Organisation (UK)
També orquestrador.
1998

Mesures desesperades
Barbet Schroeder

Mandalay Entertainment
TriStar Pictures
També director i orquestrador.
BSM editada per Velvel Records.

Dark City

Alex Proyas
Mystery Clock Cinema
New Line Cinema
També orquestrador.
BSM editada per TVT Records.

Un món a la seva mida

Peter Chelsom

Scholastic
Miramax Films
També orquestrador.
Interpretació: London Symphony Orchestra
BSM editada per Pangaea Records.

Nominada a - Golden Globe Award for Best Original Song



Titanic Town

Roger Michell
Shooting Gallery

N/A

Esclat de passions

Nick Hamm
Miramax Films

N/A
1999

Notting Hill
Roger Michell
PolyGram Filmed Entertainment
Working Title Films
Universal Pictures
També orquestrador.
Interpretació: London Symphony Orchestra
BSM pel·lícula editada per Island Records.

Molly
John Duigan
Metro-Goldwyn-Mayer

N/A
2000

Tretze dies

Roger Donaldson

Beacon Pictures
New Line Cinema
També orquestrador.
Interpretada per London Symphony Orchestra.
BSM editada per New Line Records.

The Long Run
Jean Stewart

Universal Focus
Interpretada per London Symphony Orchestra.
2001

From Hell

Albert Hughes
Allen Hughes
20th Century Fox
També orquestrador.
BSM editada per Varèse Sarabande.
2002

Crossroads

Tamra Davis

MTV Films
Zomba Films
Paramount Pictures
També orquestrador.
2003

La lliga dels homes extraordinaris

Stephen Norrington
Angry Films
International Production Company
JD Productions
20th Century Fox
També orquestrador.
Interpretació: London Symphony Orchestra
BSM pel·lícula editada per Varèse Sarabande

I'll Be There

Craig Ferguson
Morgan Creek Productions
Warner Bros.
També orquestrador.
Interpretació: London Symphony Orchestra.
2004

I, Robot
Alex Proyas

Davis Entertainment
Overbrook Entertainment
20th Century Fox
Composició rebutjada. Reemplaçada per Marco Beltrami.

La Volta al Món en 80 dies (pel·lícula)

Frank Coraci

Walden Media
Walt Disney Pictures
Composta amb David A. Stewart
També orquestrador.
Interpretació: London Symphony Orchestra.
BSM pel·lícula editada per Walt Disney Records

The Unsteady Cough
Sam Leifer
Jonathan van Tulleken
Rise Films
Curta durada.
2005

Aegis

Junji Sakamoto
Cross Media
Kadokawa Daiei Studio
Shochiku Company

N/A

Chaos

Tony Giglio

Capitol Films
Lionsgate
També orquestrador.
BSM pel·lícula editada per Contemporary Media Recordings com a edició únicament digital.
2006

Fields of Freedom

David de Vries
Greystone Communications

Stargate Studios


Pel·lícula curta per exposició de museu

We Fight to Be Free
Kees van Ostrum
2008

Three and Out
Jonathan Gershfield
Worldwide Bonus Entertainment
BSM pel·lícula editada per Contemporary Media Recordings.
2010

My Hunter's Heart
Craig Foster
Damon Foster
Foster Brothers Productions
Videovision Entertainment
Pel·lícula documental.
2011

War Paint
Marcus Carlos Liberski

N/A
Pel·lícula curta

How to Steal 2 Million
Charlie Vundla
Indigenous Film

N/A
2018

To Tokyo
Caspar Seale Jones
Mannequin Films
En post-producció.


Televisió





















































































































Any
Title
Notes
1979

Ripping Yarns
1 episodi
1982

Joni Jones
Minisèries;
2 episodis
1983

Those Glory Glory Days
Pel·lícula per a Televisió

One of Ourselves
1984

The Last Days of Pompeii
Minisèries;
3 episodis

This Office Life
Pel·lícula per a Televisió

Aderyn Papur... and Pigs Might Fly
1985

Dr. Fischer of Geneva

The Last Place on Earth
Minisèries;
7 episodis

Arena
Sèrie documental;
1 episodi

Jim Henson Presents The World of Puppetry
Sèrie documental;
6 episodis
1988

Coppers
Pel·lícula per a Televisió
1989

Murder by Moonlight

Screen Two
1 episodi
1990

By Dawn's Early Light
Pel·lícula per a Televisió

Guns: A Day in the Death of America
Documental
1993

Death Train
Pel·lícula per a Televisió
1994-2014

Generations
Solament tema musical
1996

Gulliver's Travels
Minisèries;
2 episodis
1998

Merlin
Minisèries;
2 episodis

Nominada - Primetime Emmy Award for Outstanding Music Composition


1999

Cleopatra
Minisèries;
2 episodis
2002

Dinotopia
Minisèries;
3 episodis
2006-07

Jozi-H
13 episodis
2009

Blood and Oil
Pel·lícula per a Televisió
2012

Labyrinth
Minisèries;
2 episodis


Videojocs


  • Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects (2005)


Influències



  • Max Steiner, Elmer Bernstein, Maurice Jarre, John Barry


Referències





  1. «Trevor Jones | Biography, Albums, Streaming Links | AllMusic». [Consulta: 26 abril 2018].


  2. «Trevor Jones | Soundtrack». [Consulta: 26 abril 2018].


  3. Macguire, Eoghan. «'Last of the Mohicans' composer on soundtrack to his life» (en anglès). CNN-Cable News Network., 23-10-2012. [Consulta: 10 gener 2019].









Popular posts from this blog

Benedict Cumberbatch Contingut Inicis Debut professional Premis Filmografia bàsica Premis i...

Monticle de plataforma Contingut Est de Nord Amèrica Interpretacions Altres cultures Vegeu...

Escacs Janus Enllaços externs Menú de navegacióEscacs JanusJanusschachBrainKing.comChessV